lørdag den 18. december 2010

Hvordan jeg skal skrive herinde kan være lidt svært for mig at finde ud :)
Jeg er vant til at skrive sammen med en anden, så det føles lidt mærkeligt at gå igang med noget abstrakt :))

Ajungilaq, jeg prøver mig frem ;o) det kommer nok igen, da jeg jo har skrevet dagbog siden jeg var et stort barn.

Jeg kunne godt tænke mig at flytte hertil Aasiaat 1 år, og gerne et andet nordgrønlandsk sted - det kunne være Uummannaq. Når der er SÅ dejligt, hvorfor ikke realisere det ?
Se, så ryger jeg i min berømte dilemma.

Mit liv har i mit voksenliv altid været 2 -sporet. 2-kulturel. Der er der egentlig ikke noget anderledes ved, da det jo forekommer for mange. Rigtig mange.

Jeg elsker bare at komme til Aasiaat. Men så skal man huske, at jeg som regel også har været eller skal afsted igen, også udenfor Grønland. Jeg var i Danmark og Brüssel i novembermåned. Jeg tog ikke hjem derefter. Jeg tog på arbejde i en anden by, Maniitsoq. Efter få dage og en julefrokost med de skønneste kolleger i mit liv, så var jeg afsted til Ilulissat i en uge, og nu i Aasiaat.

Aasiaat er min fødeby. Hér blev jeg vågen....begyndte at gå....snakke....løbe, min krop og sind kan mærke det. Tror jeg. Da jeg underviste i folkeskolen, havde jeg nogle sære oplevelser, hvor jeg pludselig kune begynde at snakke nordgrønlandsk med Aasiaat-dialekt. Forunderligt....vildt :)
Min træthed ovrvældede min fysiske krop, men min ånd var åbenbart vågen.

Jeg gik en tur omkring langrendsklubbens hus i dag....var der en løjpe ?
Det så ikke sådan ud, hvor jeg så trøstede mig med, at jeg jo bare kan tage en gåtur i fjeldene.

Efter en tur i butikken, og forbi min Gudmor og igen forbi en butik med clementiner og vindruer - så tog jeg hjem. Da jeg så gik en tur mod fjeldene igen..... så øjnede jeg pludselig skispor!
Ååååhhhhh.......... :)))))

Jeg skulle bare hurtigt hjem og skifte tøj. Det var fedt..... dagen var stadig meget lys, og der var dejlig vinteragtigt med kld vind. Havde jeg tøj nok på ? Jeg måtte lige gå frem og tilbage et pr gange :D hahahahahha men afsted kom jeg....og jeg var ude i sneparadiset.
Det ER altså bare lykken.... :))

Knud Rasmussen har sagt:



"Giv mig Vinter og Hunde
- saa maa I beholde alt andet for jer selv, - Kvinderne med!

Jeg mærkede den kulde blæst, så de smukke pastelfarver med den gule måne hængende over mig, som en smuk lysende glaskugle, og følte lykken sprede sig i krop og sind i takt med skienes susen igennem islag og sne.

Smukt - siger jeg. Smukt.

Da jeg kom hjem havde jeg åbenbart strålet, for jeg fik kompliment:


"Inequnarputit!" - hvor ser du sød ud ! :)))

Tak... ja, jeg havde det også skønt... den indre glæde fra naturen overstråler alt :))



"Den indre vej - er den ydre vej" Tao.
Da jeg gik ned mod kontoret, efter en hyggeftermiddag med klatkager til hele huset med en ældre dansk mand, 1 mor med 2 børn, og ikke mindst en kop varm kakao til mig ... så tænkte jeg på, hvordan jeg kunne komme til at bo hér ?
Jeg må da kunne undervise over internettet, og udvikle materiale hérfra.
Manden fortalt, at der rent faktisk var grønlandsk i radioen hverdag, dengang i 60´erne.
Det kunne være fedt - og ja, have Aasiaat som base :)) hæhæh dejlig fantasi.
Realisérbart - det er da helt sikkert. Også indenfor Nukissiorfiit. Faktisk.
Jeg bliver dog altid meget forelsket på mine rejser.
Så jeg skal ikke tages alvorligt - eller på ordet.... ;))
For. Når jeg kommer til Sydgrønland, så sker det igen..... og når jeg forhåbentligt skal til Tasiilaq, så sker det vel også :)) jeg må satse på at være afsted, mens der er sne.
Ja. Jeg må lige finde ud af det. Februar og april skal lige planlægges ordentligt - så jeg kan få mine ski på ;))
Okay.... de hér tanker går kun på vinterhalvåret.
Om sommeren vil jeg gerne være turistguide. Hvor som helst i Grønland.
Og skal jeg opleve et andet land om sommeren, ja - så er det helt sikkert en sommersæson med turister ...i Island. Jeg har allerede snakket ret meget mefd relevante personer om at gøre dét.
Ååååh.... eventyrblodet ruller i mig !
JEG ELSKER AT VÆRE AKTIV I NATUREN :))
Men..................igen............... DET ER MULIGT..... tænke tænke...
For katten da også...... ;))
(hahahahhahahhaa lykkebobler indeni ;b )
Glad hilsen
Hanne i polarmørket :))

Ingen kommentarer: