onsdag den 20. august 2008

Kim Larsen og ryger-kampagne

Cigaretter er stimulans
Øl er stimulans
Narko er stimulans

Sukker er stimulans
Slik er stimulans
Kager er stimulans

Fakta er stimulering
Viden er stimulering
At skabe sunde rammer er stimulering

Sådan har jeg det bare.

Efter 25 år med rygning forstår jeg ikke at jeg har
- indåndet gift frivilligt
- lavet virkeligt intetsigende bevægelser i 10 min hvergang mindst 10 gange om dagen
- åbnet min mund og pustet røg ud i luften uden anden fornuftig anledning
- indhaleret opreklameret lort, så jeg har ondt i lunger og bronkier idag
- betalt tusinder og atter tusinder af kroner fra min nu-ikke-eksisterende-rigdom

Jeg elsker frisk luft
Jeg elsker energien jeg har fået efter rygestop
Jeg elsker at det er nemmere at røre mig

Kampagne for frisk luft til alle hjem, off. rum, gader, stræder, byer og lande - dét vil jeg vælge.

Fri mig for snak om undertrykkelse pga. røg.

Jeg har først set hvor arrogant og ligeglade jeg har været sammen med mange rygere efter rygestop. Jeg undskylder. At begynde at hoste af røg er desværre ikke hysteri, men en sund fysisk reaktion på fremmede partikler som kroppen vil afstøde.
Faktisk ganske irretirrende at have det sådan..

Cigaretter er ikke en del af min krop eller min natur - så jeg ser kun at Kim Larsen & co nægter at høre fakta og forholde sig til realiteten om at vi ved meget mere om tobakkens skadelighed idag, end da vi var teenagere.

Nå okay.... de 400.000 kroner - dem har han også brugt på tobak mange gange flere end jeg har - så det betyder jo nada for ham

:D hahahaha øv, for min ikke-eksisterende-rigdom-pga-dyre-smøger-i-Grønland,
så får jeg ihvertfald ikke spyttet noget på en sundhedskampagne....

Ingen kommentarer: